Artykuły na: Pierwsze kroki

Jak dodać/aktywować konto pracowników?

Istnieją dwie metody wprowadzania nowych użytkowników do systemu inEwi.


Jak w inEwi dodać pracownika?

💡 Do tych działań potrzebujesz włączonego uprawnienia w Roli - Zarządzanie pracownikami.


Pierwsza metoda:

Sukcesywne dodawanie nowych użytkowników poprzez przycisk + Dodaj na widoku Zespół, który dostępny jest na górnym pasku.


Dodawanie pracowników - Przycisk


W przypadku chęci wprowadzenia większej ilości użytkowników, dodawanie ich pojedynczo za pomocą przycisku może okazać się czasochłonne. Przygotowaliśmy do tego import listy pracowników z pliku. Jest to druga metoda opisana poniżej.


Druga metoda:

Aby zaimportować jednorazowo listę pracowników do inEwi, należy kliknąć przycisk Importuj. Wówczas otrzymujemy możliwości importu użytkowników:

  • z pliku .xls, czyli Microsoft Excel (po wybraniu tej opcji istnieje możliwość pobrania przykładowego pliku do uzupełnienia)
  • Enova365
  • Symfonia KiP
  • Google Workspace (dawniej GSuite) gdy włączona jest integracja Google
  • Comarch Optima


Dodawanie pracowników - Import



Aktywowanie konta pracownika

Po przypisaniu adresu mailowego w karcie pracownika, system automatycznie wyśle zaproszenie do korzystania z systemu.


Co dalej?


  • Pracownik na podany adres e-mail otrzyma link aktywacyjny od inEwi.
  • Zadaniem pracownika jest kliknięcie w przycisk aktywacyjny, sprawdzenie swoich danych oraz zdefiniowanie hasła. Pracownik sam definiuje hasło do swojego konta.
  • Loginem konta jest przypisany adres e-mail.
  • Pracownik będzie mógł logować się na stronie https://inewi.pl/ i korzystać z funkcjonalności wersji webowej inEwi oraz mobilnej aplikacji inEwi Grafik Pracy, Rejestracja Czasu i Urlopy. Konkretne uprawnienia użytkowników uzależnione są od ustawień w przypisanych im rolach oraz tagach. Standardowo otrzymuje rolę "Pracownik" dzięki której ma wgląd tylko do swoich danych.


Niewykorzystane zaproszenie wygasa po 7 dniach od wysłania.

Jeśli pracownik nie zdążył aktywować konta w tym czasie należy wysłać zaproszenie ponownie.


Wyślij zaproszenie


Aby wysłać zaproszenie ponownie ✅

Należy z poziomu Administratora lub innej osoby uprawnionej przejść do widoku Zespół i na wysokości nazwiska kliknąć trzy kropki po prawej stronie, a następnie przycisk Zaproś ponownie.

⚠ Jeśli przycisk nie jest dostępny?

Wówczas oznacza to, że dany pracownik już raz zalogował się poprawnie na konto. W takiej sytuacji konto jest aktywne i pracownik może się na nie zalogować, niemniej jeśli nie pamięta hasła logowania, powinien skorzystać z funkcji Nie pamiętasz hasła? podczas logowania.


Błąd potwierdzenia adresu e-mail użytkownika

W przypadku pojawienia się takiego komunikatu, należy postępować zgodnie z tym artykułem: Błąd potwierdzenia adresu e-mail użytkownika.


Ten adres e-mail jest już zajęty

Komunikat o zajętym adresie mailowym świadczy o tym, że już ktoś użył tego adresu do rejestracji konta w inEwi. W tym wypadku osoba ta powinna zalogować się na swoje błędnie założone wcześniej konto i je usunąć.



Dezaktywacja pracownika


Jak dezaktywować pracownika opisaliśmy pod tym linkiem:

Dezaktywacja użytkownika/ów.



Karta pracownika


Zdjęcie/Avatar

Zalecane zdjęcie minimum w formacie 512 pikseli na 512 pikseli, maksymalna waga pliku to 2MB.


Imię i nazwisko


E-mail

Pracownik z przypisanym adresem mailowym w karcie, otrzyma na podany adres e-mail link aktywacyjny.

Dzięki temu otrzyma możliwość zdefiniowania hasła do swojego konta i logowania się do inEwi kontem pracownika ze standardową Rolą - Pracownik. Rola ta pozwoli na dostęp do swoich danych, zgłaszania zdarzeń przez przeglądarkę i aplikację mobilną oraz możliwość składania wniosków.


Telefon


Stanowisko domyślne

Jeżeli chcemy, aby stanowisko wyświetlane w Grafikach pracy było domyślne dla danego użytkownika, to wystarczy w tym polu wybrać odpowiednie stanowisko.


Stanowisko dodatkowe

Dodatkowe stanowisko na jakim pracuje pracownik.


Tagi

Tag to oznaczenie grupy do jakiej należy pracownik. Dodatkowo definiując Tag można w szybki sposób zdecydować o podstawowych funkcjach do jakich pracownicy będą mieli dostęp. Można też przypisać wiele Tagów do jednego pracownika.

Pełne informacje o tagach znajdziesz w tym artykule Tagi (szczegółowe informacje)


Rola

Rola to inaczej uprawnienie.

Pełne informacje na o rolach znajdziesz w tym artykule Role (wcześniej Uprawnienia)


Sekcja Zatrudnienie


  • Wymiar godzinowy etatu pracy Możesz zdefiniować czas trwania normy na dzień w danym roku.


Typ umowy

Dostępne do wyboru:

  • Umowa o pracę
  • Umowa zlecenie
  • Umowa o dzieło
  • B2B


Systemy pracy

Dostępne do wyboru:

  • Podstawowy
  • Równoważny
  • Przerywany
  • Zadaniowy
  • Ciągły
  • Skrócony tydzień pracy
  • Praca weekendowo-świąteczna


Jak określić szczególne statusy pracownika?

Dodatkowo, w tej samej sekcji możesz teraz zaznaczyć, jeśli pracownik ma jeden z poniższych statusów:

  • Młodociany pracownik (do 15 roku życia, 15-16 lat, 17-18 lat)
  • Rodzic dziecka (do 4 roku życia, do 8 roku życia)
  • Kobieta w ciąży


Aktualnie statusy te są czysto informacyjne zapisane w kartach pracowników. Wkrótce alerty również będą brały pod uwagę te ustawienia.


Orzeczenie o niepełnosprawności?

Możesz również wskazać, że pracownik posiada Orzeczenie o niepełnosprawności. Po zaznaczeniu tej opcji, możesz wprowadzić szczegółowe informacje, takie jak:

  • Stopień niepełnosprawności: lekki, umiarkowany, znaczny
  • Zgody na niestosowanie ograniczeń czasu pracy. Dostępny jest wybór zaznaczenia zgody na niestosowanie ograniczeń czasu pracy w trybie ogólnym lub punktowo. To pozwala na dokładne określenie pozwolenia na pracę w pełnym wymiarze, nadgodzinach, porze nocnej oraz innych systemach czasu pracy.


  • Stawki wynagrodzenia (zwykła i nadgodzinowa).
  • Adres Dane adresowe.
  • Inne ID pracownika - Używane głównie przez zewnętrzne systemy kadrowo-płacowe, niezbędne do działania integracji. Dostępne integracje.
  • Inne PESEL - Niezbędne do korzystania z integracji eZLA PUE ZUS, dzięki której automatycznie pobierane są L4 oraz Opieka do systemu.


Sekcja Limity wniosków

  • Limity wniosków urlopowych - W tym miejscu definiujemy pozostałą liczbę dni urlopowych na dany rok. System oferuje możliwość ustawienia limitów dla urlopu wypoczynkowego, urlopu na żądanie, urlopu ojcowskiego, urlopu macierzyńskiego oraz opiekę nad dzieckiem) danemu użytkownikowi i samodzielnie stworzonych w Ustawieniach organizacji nowych typów wniosków urlopowych. Po uzupełnieniu tych danych, system nie pozwoli na złożenie wniosku po przekroczeniu limitu dni. Dodatkowo pracownik będzie widział ile dni mu pozostało w aplikacji mobilnej oraz na widoku kalendarza.
  • Limity wniosków dowolnych - możesz zdefiniować limity dla wniosków dowolnych utworzonych przez siebie w systemie o własnych nazwach.


Sekcja Zaawansowane

  • Ukryj na wszystkich listach - Taki użytkownik będzie widoczny tylko dla administratorów.
  • Zezwalaj na zgłaszanie zdarzeń z - pozwala na indywidualne ustawienie dla użytkownika w jaki sposób może zgłaszać swoje zdarzenia **Start, **Stop oraz dodatkowe.
  • Pokaż szczegóły pracowników na Kalendarzu - Pozwala na wgląd do widoku kalendarza nie tylko dla siebie i swojego grafiku wraz z urlopami ale też dla innych pracowników w tych samych tagach lub dla całej organizacji.
  • Pokaż szczegóły pracowników na Zdarzeniach i Raportach - Pozwala na wgląd do raportów nie tylko dla siebie ale też dla innych pracowników w tych samych tagach lub dla całej organizacji.
  • Pokaż Przegląd obecności - Pozwala na korzystanie przez pracownika podglądu live kto jest aktualnie w pracy i od której.
  • Inne - Dodatkowe ustawienia.


Sekcja Prywatne notatki

  • Prywatne notatki - widoczne tylko dla menadżerów i administratorów.


Aktualizowane na: 04/09/2025