Role (wcześniej Uprawnienia)
Role w aplikacji inEwi są jedną z kluczowych funkcjonalności. Pozwalają one przede wszystkim na zdefiniowanie z jakich funkcji aplikacji mogą korzystać inni użytkownicy.
Role
Aplikacja inEwi domyślnie posiada zdefiniowane kilka typów ról:
Administrator
- zarządza całą organizacją, ma nieograniczony dostęp do inEwi i zarządza płatnościami.Manager
- zarządza wszystkimi pracownikami, ustala grafiki i wnioski dla całej firmy, ale nie ma dostępu do ustawień organizacji ani płatności.Kierownik
- zarządza pracownikami tylko w ramach tagu, który został mu przypisany (czytaj więcej o Tagach, ustala grafiki i akceptuje wnioski dla swoich tagów, nie ma dostępu do ustawień organizacji ani płatności.Pracownik
- ma wgląd do swoich grafików, może wnioskować o urlopy, delegacje lub dodanie zdarzeń.
Aby poznać zakres możliwości każdej z domyślnych ról:
- Przejdź do widoku
Zespół
. - Na panelu po lewej stronie odnajdź sekcję
Role
. - Z menu ukrytego pod trzema kropkami wybierz opcję
Zarządzaj
. - Kliknij na tę rolę, której zakres uprawnień chcesz poznać.
Definiowanie własnych ról
Jeśli ustalone podstawowe role nie pozwalają na oddanie struktury Twojej firmy, główny administrator konta w inEwi (oraz osoby, które otrzymały takie uprawnienie) mogą definiować własne, inne niż domyślne role. Aby to zrobić:
- Przejdź do widoku
Zespół
. - Na panelu po lewej stronie odnajdź sekcję
Role
. - Z menu ukrytego pod trzema kropkami wybierz opcję
Zarządzaj
. - Kliknij przycisk
Dodaj
lub skopiuj istniejącą rolę, wybierając opcjęDuplikuj
ukrytą w menu z trzema kropkami przy istniejącej już roli. - Nazwij oraz uzupełnij opis (opcjonalnie) nowej roli. Możesz wybrać też kolor etykiety, którym oznaczeni zostaną pracownicy posiadający tę rolę.
- Z listy wybierz uprawnienia, które chcesz przypisać tworzonej roli. Przesuń suwak przy wybranym uprawnieniu tak, żeby zmienił kolor na niebieski - będzie to oznaczało, że osoba, która otrzyma tę rolę otrzyma dostęp do wybranej funkcjonalności w inEwi.
- Po zakończeniu kliknij
Zapisz
.
Duplikuj
.Co zrobić, jeśli podstawowe role to za mało:
Jeśli do struktury Twojej firmy nie pasuje taki sztywny podział ról, możesz dodać własne, unikalne role, którym przypiszesz zestaw takich uprawnień, jakiego potrzebujesz. Możesz wybierać z całej długiej listy uprawnień:
Dostęp do ustawień organizacji
Dostęp do zarządzania rolami
Dostęp do planu i płatności
Dostęp do inEwi RCP - Rejestrator Czasu Pracy
Dostęp do trybu KIOSK poprzez stronę internetową
Zarządzanie pracownikami
Zarządzanie rejestracją czasu pracy
Zarządzanie grafikami pracy
Zarządzanie wnioskami
Przykład: Chcę stworzyć rolę Księgowej, która ma zarządzać wszystkimi pracownikami poza Zarządem i nie ma mieć dostępu do ustawień organizacji i płatności. Dodaję więc własną rolę o nazwie “Księgowa” i zaznaczam jej uprawnienia:
Dostęp do inEwi RCP - Rejestrator Czasu Pracy
Dostęp do trybu KIOSK poprzez stronę internetową
Zarządzanie pracownikami
Zarządzanie rejestracją czasu pracy
Zarządzanie grafikami pracy
Zarządzanie wnioskami
Następnie osobie, która otrzymała taką rolę, przypisuję tagi działów - wszystkich poza Zarządem.
Przypisanie lub zmiana roli wobec pojedynczego pracownika:
Po stworzeniu nowej roli należy przypisać ją pracownikowi. Aby to zrobić:
- Przejdź do widoku
Zespół
. - Kliknij na wybranego pracownika.
- Wybierz z listy adekwatną rolę.
- Jeśli na liście nie znajdujesz właściwego zestawu uprawnień, z tego poziomu możesz dodać nową rolę, klikając link
Zarządzaj
. - Kliknij przycisk
Zapisz
.
Przypisywanie lub zmiana roli wielu pracownikom jednocześnie:
W nowej wersji inEwi możesz dodawać i zmieniać uprawnienia wielu pracownikom na raz. Aby dodać tę samą rolę więcej niż jednej osobie:
- Przejdź do widoku
Zespół
. - Zaznacz kratki po lewej od nazwisk tych pracowników, którym chcesz przypisać lub zmienić rolę.
- Z menu z trzema kropkami w prawym górnym rogu głównego ekranu wybierz
Akcje grupowe
. - Z listy dostępnych akcji grupowych wybierz opcję
Ustaw rolę
i wybierz adekwatną rolę z listy. - Jeśli chcesz zastąpić istniejące role wybranych pracowników, zaznacz opcję
Nadpisz istniejące ustawienia roli
. - Kliknij przycisk
Zapisz
.
💡 Po przypisaniu roli z uprawnieniami do zarządzania pamiętaj aby przypisać również odpowiedni Tag
, w którym znajdują się pracownicy, aby taka osoba mogła nimi zarządzać.
Przydatne linki:
➡️ Tagi (wcześniej Działy)
➡️ Jak nadawać uprawnienia? Tagi i Role
Aktualizowane na: 21/05/2025