Lokalizacje
Lokalizacje
Są to miejsca na mapie, którym nadajemy nazwę. W chwili odbicia statusu przez użytkownika, będziemy wiedzieć, w której lokalizacji dokonał zgłoszenia statusu. Lokalizacje pozwalają również na ustalenie maksymalnej tolerancji odległości na odbicie statusu. Dzięki tej funkcjonalności możemy wyeliminować zgłoszenia statusów w niedozwolonych miejscach.
Dodaj – Lokalizację możesz określić na trzy sposoby:
Aby zdefiniować lokalizacje w aplikacji należy przejść do widoku RCP
> Lokalizacje
.
- Wpisz własną nazwę lokalizacji, którą chcesz dodać.
- Wprowadź
Miasto
orazUlicę i numer
. - Możesz pinezką przesunąć lokalizację w wybrane miejsce.
- Ustaw tolerancję lokalizacji.
- Kliknij
Zapisz
.
Edytuj
Aby edytować lokalizację wystarczy w nią kliknąć. Po wprowadzeniu zmian klikamy Zapisz
.
Usuń
Aby usunąć lokalizację należy najechać kursorem myszy na wybraną lokalizację, a następnie wybrać ikonę kosza i potwierdzić jej usunięcie.
Ogranicz tylko do dozwolonych lokalizacji
- Przejdź do
Ustawień organizacji
(ikona konta w aplikacji), - Kliknij w sekcję
Rejestracja czasu pracy
po lewej stronie, - Włącz
Ogranicz tylko do dozwolonych lokalizacji
,
💡 Lokalizacji nie przypisuje się do pracownika. Jest to ustawienie globalne. Definiując lokalizacje w inEwi, pozwalamy wszystkim użytkownikom na odbicie zdarzeń w tych miejscach.
Wymuszenie przesyłania lokalizacji
Aby wszystkie zdarzenia zawsze były przesyłane do systemu wraz z lokalizacją, należy włączyć opcję Wymuś przesyłanie lokalizacji
.
- Przejdź do
Ustawienia organizacji
, - Sekcja
Rejestracja czasu pracy
po lewej stronie, - Po prawej stronie w sekcji
Rejestratory czasu pracy
zaznaczWymuś przesyłanie lokalizacji
.
Mobilni pracownicy
Możesz wyłączyć ograniczenie lokalizacji dla konkretnego pracownika. Pracownicy mobilni, którym nie jesteśmy w stanie przypisać wszystkich lokalizacji, w których pracują, mogą mieć wyłączoną opcję sprawdzania lokalizacji indywidualnie w karcie.
Przejdź do widoku Zespół
, kliknij w pracownika i w sekcji Zaawansowane
włącz opcję Wyłącz ograniczenia lokalizacji przy rejestracji czasu pracy
> Zapisz
.
Błędna lokalizacja
Jeżeli zobaczyłeś poniższy komunikat błędu dodając status poprzez przeglądarkę na komputerze (Zegar czasu) oznacza to, że przeglądarka przesłała złe informacje odnośnie Twojej lokalizacji.
Przeglądarka ma ograniczony dostęp do lokalizacji, uzależniony od informacji, które udostępnia dostawca usług internetowych. Często może się zdarzyć sytuacja, w której pomimo tego, że znajdujemy się np. w Bielsku-Białej, to naszą lokalizacją według przeglądarki jest Wrocław.
W łatwy sposób możesz sprawdzić, gdzie się znajdujesz według przeglądarki - link do strony poniżej:
http://whatismyipaddress.com/pl/moj-ip
Niestety nie mamy na to wpływu i w przypadku, gdy problem złej lokalizacji się powtarza sugerujemy jej nie ograniczać.
Aktualizowane na: 03/03/2025