Artykuły na: Funkcjonalności

Lokalizacje

Lokalizacje



Są to miejsca na mapie, którym nadajemy nazwę. W chwili odbicia statusu przez użytkownika, będziemy wiedzieć, w której lokalizacji dokonał zgłoszenia statusu. Lokalizacje pozwalają również na ustalenie maksymalnej tolerancji odległości na odbicie statusu. Dzięki tej funkcjonalności możemy wyeliminować zgłoszenia statusów w niedozwolonych miejscach.



Dodaj – Lokalizację możesz określić na trzy sposoby:


Aby zdefiniować lokalizacje w aplikacji należy przejść do widoku RCP > Lokalizacje.

Wpisz własną nazwę lokalizacji, którą chcesz dodać.
Wprowadź Miasto oraz Ulicę i numer.
Możesz pinezką przesunąć lokalizację w wybrane miejsce.
Ustaw tolerancję lokalizacji.
Kliknij Zapisz.

Edytuj


Aby edytować lokalizację wystarczy w nią kliknąć. Po wprowadzeniu zmian klikamy Zapisz.

Usuń


Aby usunąć lokalizację należy najechać kursorem myszy na wybraną lokalizację, a następnie wybrać ikonę kosza i potwierdzić jej usunięcie.

Jeśli zdefiniowałeś lokalizacje i chcesz ograniczyć odbijanie zdarzeń (odbijanie się przez pracowników) tylko do nich, postępuj zgodnie z krokami poniżej.

Ogranicz tylko do dozwolonych lokalizacji


Przejdź do Ustawień organizacji (ikona konta w aplikacji),
Kliknij w sekcję Rejestracja czasu pracy po lewej stronie,
Włącz Ogranicz tylko do dozwolonych lokalizacji,

💡 Lokalizacji nie przypisuje się do pracownika. Jest to ustawienie globalne. Definiując lokalizacje w inEwi, pozwalamy wszystkim użytkownikom na odbicie zdarzeń w tych miejscach.

Wymuszenie przesyłania lokalizacji


Aby wszystkie zdarzenia zawsze były przesyłane do systemu wraz z lokalizacją, należy włączyć opcję opisaną wyżej Ogranicz tylko do dozwolonych lokalizacji oraz zdefiniować lokalizacje w widoku RCP > Lokalizacje, w których pracownicy mogą się odbijać.

Mobilni pracownicy


Możesz wyłączyć ograniczenie lokalizacji dla konkretnego pracownika. Pracownicy mobilni, którym nie jesteśmy w stanie przypisać wszystkich lokalizacji, w których pracują, mogą mieć wyłączoną opcję sprawdzania lokalizacji indywidualnie w karcie.
Przejdź do widoku Zespół, kliknij w pracownika i w sekcji Zaawansowane włącz opcję Wyłącz ograniczenia lokalizacji przy rejestracji czasu pracy > Zapisz.




Błędna lokalizacja



Jeżeli zobaczyłeś poniższy komunikat błędu dodając status poprzez przeglądarkę na komputerze (Zegar czasu) oznacza to, że przeglądarka przesłała złe informacje odnośnie Twojej lokalizacji.

Przeglądarka ma ograniczony dostęp do lokalizacji, uzależniony od informacji, które udostępnia dostawca usług internetowych. Często może się zdarzyć sytuacja, w której pomimo tego, że znajdujemy się np. w Bielsku-Białej, to naszą lokalizacją według przeglądarki jest Wrocław.

W łatwy sposób możesz sprawdzić, gdzie się znajdujesz według przeglądarki - link do strony poniżej:

http://whatismyipaddress.com/pl/moj-ip

Niestety nie mamy na to wpływu i w przypadku, gdy problem złej lokalizacji się powtarza sugerujemy jej nie ograniczać.

Aktualizowane na: 18/01/2023

Czy ten artykuł był pomocny?

Podziel się swoją opinią

Anuluj

Dziękuję!