Artykuły na: Funkcjonalności

Jak nadawać uprawnienia? Tagi i Role

Przypisywanie uprawnień to bardzo ważny element tworzenia i administrowania konta inEwi. Dzięki niemu administrator utrzymuje kontrolę nad tym, do jakich danych i funkcjonalności mają dostęp poszczególni pracownicy. Aby skutecznie nadawać dostęp, należy zrozumieć funkcje Tagów i Ról. Przyjrzyjmy się im dokładniej, analizując kilka popularnych przykładów.


Uwaga! Nadawanie dostępów adekwatnych do struktury Twojej firmy może wymagać większego przemyślenia, szczególnie jeśli reprezentujesz dużą organizację. Warto jednak zainwestować czas w poprawne wykorzystanie Tagów i Ról, bo pozwoli ono na swobodne nadawanie uprawnień w przyszłości.


Czym są Tagi i Role?


Tagi


Tagi służą do oddania struktury Twojej organizacji. Jeśli Twoja firma dzieli się na działy albo ma punkty stacjonarne, skorzystaj z tej funkcji. Osoby, które będą miały przypisany ten sam tag, będą należały do tej samej grupy, np.:


  • żeby wskazać wszystkich pracowników działu Księgowości, można nadać im tag Księgowość
  • żeby oznaczyć wszystkich pracowników sklepu przy ul. Kruczej, można nadać im tag Krucza
  • żeby oznaczyć wszystkich pracowników pracujących zdalnie, można nadać im tag Zdalna
  • żeby oznaczyć wszystkich pracowników pracujących na umowę o pracę, można nadać im tag informacyjny UoP
  • żeby oznaczyć wszystkich pracowników pracujących na B2B, można nadać im tag informacyjny B2B


Tagi możesz podglądać, edytować i używać jako filtry z poziomu panelu po lewej stronie w zakładce Zespół. Możesz też dodawać i usuwać je zbiorczo za pomocą Akcji grupowych. Zobacz praktyczne przykłady i czytaj więcej o zarządzaniu tagami.


Role


Role to sposób na przypisanie poziomu dostępu do danych na koncie inaczej uprawnienia. W inEwi istnieją 4 podstawowe role:


  • Administrator - to osoba, która zarządza całą organizacją i ma dostęp do wszystkiego, włączając płatności - uważaj, nadając tę rolę, ponieważ taka osoba ma nieograniczone możliwości w inEwi
  • Menadżer - może tworzyć grafiki pracy, akceptować wnioski i zarządza wszystkimi tagami. W przeciwieństwie do Administratora nie ma jednak dostępu do ustawień organizacji i płatności. Ma dostęp do wszystkich pracowników i zarządza też wszystkimi Tagami tak jak Administrator niezależnie od przypisanych Tagów do samego siebie.
  • Kierownik - również może tworzyć grafiki i zarządza wnioskami, ale tylko dla pracowników z tego samego Tagu.
  • Pracownik - to osoba, która zobaczy swój grafik pracy, czas pracy i złoży wniosek. W celu dokonania jakichkolwiek zmian, musi składać wnioski do Managera, Kierownika i/lub Administratora.


Role możesz podglądać, edytować i używać jako filtry z poziomu panelu po lewej stronie w zakładce Zespół. Możesz też dodawać i usuwać je zbiorczo za pomocą Akcji grupowych. Zobacz praktyczne przykłady i czytaj więcej więcej na temat zarządzania rolami.


Jak wskazywać kierowników działów:


Zwróć szczególną uwagę na rolę Kierownika - to osoba, która jest przełożonym konkretnego działu/działów lub sklepu/sklepów. Ta funkcja służy do dania pracownikowi wysokich dostępów, ale tylko w kontekście pewnej grupy użytkowników oznaczonych konkretnym tagiem. Aby kierownik mógł akceptować wnioski, czy układać grafiki dla konkretnych pracowników musi mieć przypisany ten sam tag, co jego podwładni i nadaną rolę Kierownika.

Aktualizowane na: 19/04/2023