Jak nadawać uprawnienia? Tagi i Role
Przypisywanie uprawnień to bardzo ważny element tworzenia i administrowania konta inEwi. Dzięki niemu administrator utrzymuje kontrolę nad tym, do jakich danych i funkcjonalności mają dostęp poszczególni pracownicy. Aby skutecznie nadawać dostęp, należy zrozumieć funkcje Tagów i Ról. Przyjrzyjmy się im dokładniej, analizując kilka popularnych przykładów.
Czym są Tagi i Role?
Tagi
Tagi służą do oddania struktury Twojej organizacji. Jeśli Twoja firma dzieli się na działy albo ma punkty stacjonarne, skorzystaj z tej funkcji. Osoby, które będą miały przypisany ten sam tag, będą należały do tej samej grupy, np.:
- żeby wskazać wszystkich pracowników działu Księgowości, można nadać im tag Księgowość
- żeby oznaczyć wszystkich pracowników sklepu przy ul. Kruczej, można nadać im tag Krucza
- żeby oznaczyć wszystkich pracowników pracujących zdalnie, można nadać im tag Zdalna
- żeby oznaczyć wszystkich pracowników pracujących na umowę o pracę, można nadać im tag informacyjny UoP
- żeby oznaczyć wszystkich pracowników pracujących na B2B, można nadać im tag informacyjny B2B
Tagi możesz podglądać, edytować i używać jako filtry z poziomu panelu po lewej stronie w zakładce Zespół
. Możesz też dodawać i usuwać je zbiorczo za pomocą Akcji grupowych
. Zobacz praktyczne przykłady i czytaj więcej o zarządzaniu tagami.
Role
Role to sposób na przypisanie poziomu dostępu do danych na koncie inaczej uprawnienia. W inEwi istnieją 4 podstawowe role:
Administrator
- to osoba, która zarządza całą organizacją i ma dostęp do wszystkiego, włączając płatności - uważaj, nadając tę rolę, ponieważ taka osoba ma nieograniczone możliwości w inEwiMenadżer
- może tworzyć grafiki pracy, akceptować wnioski i zarządza wszystkimi tagami. W przeciwieństwie do Administratora nie ma jednak dostępu do ustawień organizacji i płatności. Ma dostęp do wszystkich pracowników i zarządza też wszystkimi Tagami tak jak Administrator niezależnie od przypisanych Tagów do samego siebie.Kierownik
- również może tworzyć grafiki i zarządza wnioskami, ale tylko dla pracowników z tego samego Tagu.Pracownik
- to osoba, która zobaczy swój grafik pracy, czas pracy i złoży wniosek. W celu dokonania jakichkolwiek zmian, musi składać wnioski do Managera, Kierownika i/lub Administratora.
Role możesz podglądać, edytować i używać jako filtry z poziomu panelu po lewej stronie w zakładce Zespół
. Możesz też dodawać i usuwać je zbiorczo za pomocą Akcji grupowych
. Zobacz praktyczne przykłady i czytaj więcej więcej na temat zarządzania rolami.
Jak wskazywać kierowników działów:
Aktualizowane na: 19/04/2023