Artykuły na: Funkcjonalności

Nie rozpoznano kodu QR - Komunikat

Komunikat ten może występować podczas odbijania się kartą QR w aplikacji inEwi RCP (tablet/smartphone) oraz w Trybie Kiosku (przeglądarka PC).


Nie rozpoznano kodu QR


Poniżej kilka sytuacji, w których może wystąpić taki komunikat:

  1. Wcześniejsza karta była wydrukowana dawno temu i przez aktualizację bezpieczeństwa straciła ważność.
  2. W tagu, do którego pracownik należy jest wyłączona możliwość zgłaszania zdarzeń kartą QR w aplikacji mobilnej RCP i/lub trybie kiosku.
  3. Indywidualnie w karcie edycji pracownika została wyłączona możliwość zgłaszania zdarzeń kartą QR w aplikacji mobilnej RCP i/lub trybu kiosku.


Rozwiązanie dla punktu 1

💳 Drukowanie nowej karty QR


Wystarczy wydrukować na nowo kartę dla pracownika. W tym celu należy:

  • Przejść do widoku Zespół
  • Zaznaczyć pracownika na liście
  • Kliknąć przycisk Drukuj karty QR
  • Wydrukować nową kartę
    Instrukcja - Karta QR


Rozwiązanie dla punktu 2

🟩 Tagi - Włączenie uprawnienia do odbijania się za pomocą karty QR


Na widoku Zespół, po lewej stronie wyszukaj w filtrach tag, do którego należy pracownik. Najedź kursorem na jego nazwę i kliknij w ikonę trzech kropek > Edytuj



Zwróć uwagę na to, czy ustawienie pozwala pracownikom w tym tagu na zgłaszanie zdarzeń za pomocą (zaznaczone w ramce na czerwono dwie opcje):

  • inEwi RCP - Rejestrator Czasu Pracy - tablet lub smartphone jako rejestrator,
  • Tryb Kiosku - komputer z kamerą internetową jako rejestrator.
    Jeśli są wyłączone - włącz je w zależności od wybranej metody jaką pracownicy mają się odbijać.


Rozwiązanie dla punktu 3

👥 Karta pracownika - Włączenie uprawnienia do odbijania się za pomocą karty QR


Na widoku Zespół kliknij w wybranego pracownika, u którego występuje ten alert. W sekcji Zaawansowane sprawdź ustawienia dla:



  • Aplikacja - inEwi RCP - Rejestrator Czasu Pracy - tablet lub smartphone jako rejestrator,
  • Tryb Kiosku - komputer z kamerą internetową jako rejestrator.
    Jeśli suwak jest włączony (ustawiony na prawą stronę) pracownik będzie mógł bez przeszkód odbijać się kartą QR. Jeśli nie, możesz go włączyć.
    💡 Jeśli wcześniej w tagu, do którego należy ten pracownik opcje zostały włączone, to przy zaznaczonej funkcji Przejmij z tagów suwaki również będą włączone.



Aby indywidualnie dopasować ustawienie dla konkretnego pracownika, wyłącz opcję Przejmij z tagów i przełącznikiem po prawej stronie włącz lub wyłącz możliwość odbijania się kartą QR dla poszczególnych metod.

Aktualizowane na: 25/07/2023