Łączenie inEwi z ZUS e-ZLA
Tworzenie konta do pobierania raportów e-zwolnień pracowników.
Wchodzimy na stronę www.zus.pl
Zaloguj się do PUE - jedną z oferowanych metod logowania:
Login i hasło,
Profil zaufany,
Certyfikat kwalifikowany,
Bankowość elektroniczna.
UWAGA! Jeśli nie masz konta PUE, zarejestruj się: https://www.zus.pl/pue/rejestracja
W PUE przejdź do widoku Płatnik (w prawym górnym rogu),
Następnie kliknij w Zaświadczenia lekarskie,
Przewiń stronę na sam dół,
Zdefiniuj adres e-mail i hasło klikając w Ustaw adres e-mail i hasło,
Kliknij Zapisz.
Następnym krokiem jest zdefiniowanie harmonogramów.
Kliknij w Modyfikuj harmonogram.
Zaznacz status harmonogramu, aby był aktywny.
Wybierz cykliczność:
Codziennie (zalecana)
Co tydzień
Co miesiąc
Uzupełnij dzień tygodnia w jaki dzień mają się generować raporty w przypadku wyboru cykliczności Co tydzień lub Co miesiąc wybierz datę pierwszego raportu.
Wprowadź DOKŁADNIE takie samo hasło, jakie zostało zdefiniowane podczas wpisywania e-mail i hasła we wcześniejszych punktach.
Kliknij Zapisz.
W tym celu:
Zaloguj się do inEwi.pl
Przejdź do Ustawień organizacji (ikona konta w aplikacji) > Integracje > kliknij Połącz przy ZUS e-ZLA.
Wpisz adres mailowy, hasło (wcześniej zdefiniowane na stronie PUE) i NIP firmy, a następnie kliknij Połącz.
W widoku konfiguracji wpisz numery PESEL wszystkich pracowników, dla których chcesz, aby zwolnienia pobierały się automatycznie.
Pobieranie wygenerowanych raportów z ostatnich 2 dni odbywa się codziennie.
Synchronizacja następuje automatycznie raz dziennie ok 4:00-5:00 rano.
Możesz pobrać wnioski urlopowe (L4) ręcznie na widoku Wnioski, klikając w ikonę koła zębatego u góry ekranu:
Ręczne pobranie wniosków synchronizuje raporty z ostatnich 28 dni.
⚠ Uwaga! Pomimo codziennej synchronizacji po stronie inEwi, generowanie raportów w systemie ZUS e-ZLA (PUE) odbywa się jedynie w interwale codziennym, tygodniowym lub miesięcznym. Powoduje to, że integracja nie działa w czasie rzeczywistym, co może skutkować wystąpieniem opóźnienia w imporcie zwolnień lekarskich (L4) z ZUS e-ZLA, od jednego dnia do maksymalnie jednego miesiąca (zależnie od wyboru cykliczności tworzenia harmonogramu).
W celu późniejszej rekonfiguracji, wystarczy przejść do Ustawienia organizacji > Integracje i kliknąć w przycisk Konfiguracja przy sekcji ZUS e-ZLA.
W celu rozłączenia integracji, wystarczy przejść do Ustawienia organizacji > Integracje kliknąć przycisk Odłącz przy sekcji ZUS e-ZLA.
💡 Możesz również zaimportować lub zaktualizować listę pracowników wraz z numerami PESEL bezpośrednio z pliku formatu Excel.
W tym celu przejdź do widoku Zespół, kliknij przycisk Importuj > Z pliku .xls.
W tej kwestii skontaktowaliśmy się bezpośrednio z ZUS i otrzymaliśmy następującą odpowiedź:
Instrukcja krok po kroku:
Wchodzimy na stronę www.zus.pl
Zaloguj się do PUE - jedną z oferowanych metod logowania:
Login i hasło,
Profil zaufany,
Certyfikat kwalifikowany,
Bankowość elektroniczna.
UWAGA! Jeśli nie masz konta PUE, zarejestruj się: https://www.zus.pl/pue/rejestracja
Po zalogowaniu:
1.1.
W PUE przejdź do widoku Płatnik (w prawym górnym rogu),
1.2.
Następnie kliknij w Zaświadczenia lekarskie,
1.3.
Przewiń stronę na sam dół,
1.4.
Zdefiniuj adres e-mail i hasło klikając w Ustaw adres e-mail i hasło,
1.5.
Kliknij Zapisz.
Następnym krokiem jest zdefiniowanie harmonogramów.
Definiowanie harmonogramów
2.1.
Kliknij w Modyfikuj harmonogram.
2.2.
Zaznacz status harmonogramu, aby był aktywny.
2.3.
Wybierz cykliczność:
Codziennie (zalecana)
Co tydzień
Co miesiąc
2.4.
Uzupełnij dzień tygodnia w jaki dzień mają się generować raporty w przypadku wyboru cykliczności Co tydzień lub Co miesiąc wybierz datę pierwszego raportu.
2.5.
Wprowadź DOKŁADNIE takie samo hasło, jakie zostało zdefiniowane podczas wpisywania e-mail i hasła we wcześniejszych punktach.
2.6.
Kliknij Zapisz.
Połączenie utworzonego adresu mailowego wraz z harmonogramem z inEwi.
W tym celu:
3.1.
Zaloguj się do inEwi.pl
3.2
Przejdź do Ustawień organizacji (ikona konta w aplikacji) > Integracje > kliknij Połącz przy ZUS e-ZLA.
3.3.
Wpisz adres mailowy, hasło (wcześniej zdefiniowane na stronie PUE) i NIP firmy, a następnie kliknij Połącz.
3.4.
W widoku konfiguracji wpisz numery PESEL wszystkich pracowników, dla których chcesz, aby zwolnienia pobierały się automatycznie.
Pobieranie wygenerowanych raportów z ostatnich 2 dni odbywa się codziennie.
Synchronizacja następuje automatycznie raz dziennie ok 4:00-5:00 rano.
Możesz pobrać wnioski urlopowe (L4) ręcznie na widoku Wnioski, klikając w ikonę koła zębatego u góry ekranu:
Ręczne pobranie wniosków synchronizuje raporty z ostatnich 28 dni.
⚠ Uwaga! Pomimo codziennej synchronizacji po stronie inEwi, generowanie raportów w systemie ZUS e-ZLA (PUE) odbywa się jedynie w interwale codziennym, tygodniowym lub miesięcznym. Powoduje to, że integracja nie działa w czasie rzeczywistym, co może skutkować wystąpieniem opóźnienia w imporcie zwolnień lekarskich (L4) z ZUS e-ZLA, od jednego dnia do maksymalnie jednego miesiąca (zależnie od wyboru cykliczności tworzenia harmonogramu).
W celu późniejszej rekonfiguracji, wystarczy przejść do Ustawienia organizacji > Integracje i kliknąć w przycisk Konfiguracja przy sekcji ZUS e-ZLA.
W celu rozłączenia integracji, wystarczy przejść do Ustawienia organizacji > Integracje kliknąć przycisk Odłącz przy sekcji ZUS e-ZLA.
💡 Możesz również zaimportować lub zaktualizować listę pracowników wraz z numerami PESEL bezpośrednio z pliku formatu Excel.
W tym celu przejdź do widoku Zespół, kliknij przycisk Importuj > Z pliku .xls.
Informacje bezpośrednio od PUE eZLA.
Co robić, kiedy nie przyszło zwolnienie do inEwi, a w PUE go widać?
W tej kwestii skontaktowaliśmy się bezpośrednio z ZUS i otrzymaliśmy następującą odpowiedź:
...
występują jednostkowe przypadki, w których raport ma status "nieprzetworzony", sprawa zgłoszona wykonawcy systemu.
W tej sytuacji trzeba ponownie uaktywnić harmonogram.
Aby ponownie uaktywnić harmonogram należy:
w panelu płatnika,
w oknie "Zaświadczenia lekarskie",
w sekcji "Harmonogram dla raportów cyklicznych",
wybrać klawisz "Modyfikuj harmonogram",
proszę zmienić "Status harmonogramu" na "Nieaktywny".
Proszę zapisać zmiany (potwierdzić usunięcie zaplanowanych raportów).
Proszę powtórnie zmodyfikować harmonogram i ustawić go jako "Aktywny".
Pojawi się raport ze statusem "Oczekujący".
Za brakujące dni proszę wygenerować jednorazowy raport.
...
Aktualizowane na: 12/09/2024