Artykuły na: Pierwsze kroki

Nowa wersja inEwi - Najczęściej zadawane pytania

Pojawienie się nowej wersji inEwi jest związane z wieloma zmianami i nowymi usprawnieniami w obrębie platformy. Ponieważ część widoków uległa zmianie, odnalezienie niektórych funkcjonalności może na początku sprawiać problem, dlatego stworzyliśmy listę najczęściej pojawiających się pytań, które pomogą rozwiązać problem techniczny bez konieczności oczekiwania na odpowiedź od Działu Technicznego. Jeśli zakładałeś/aś konto inEwi przed 27. maja 2022 r., zanim zadasz pytanie na czacie, sprawdź, czy Twoja sprawa nie dotyczy któregoś z najczęściej pojawiających się pytań - to z pewnością zaoszczędzi Twój czas.

FAQ:



1. Dlaczego nie widzę funkcji, do których wcześniej miałem/am dostęp?



Jedną z największych zmian w nowej wersji platformy jest pojawienie się Ról, które zastępują dawne uprawnienia. Jeśli po publikacji nowej wersji platformy brakuje funkcjonalności, do których pracownik miał wcześniej dostęp, wystarczy poprawnie zaktualizować jego uprawnienia. Prosimy, sprawdź, czy Role pracowników są przypisane poprawnie. Przeczytaj więcej o nadawaniu i edycji ról.

2. Gdzie jest teraz moduł Urlopy?



Moduł Urlopy jest teraz częścią modułu Wnioski. Żeby dodać wniosek urlopowy, przejdź do zakładki Wnioski, naciśnij przycisk "Dodaj wniosek" i z listy wybierz opcję "Urlop". Dalej proces dodawania wniosku urlopowego wygląda dokładnie tak samo, jak w poprzedniej wersji inEwi. Czytaj więcej o module Wnioski.

3. Gdzie jest teraz moduł Delegacje?



Moduł Delegacje jest teraz częścią modułu Wnioski. Żeby dodać delegację, przejdź do zakładki Wnioski, naciśnij przycisk "Dodaj wniosek" i z listy wybierz opcję "Delegacja". Dalej proces dodawania delegacji wygląda dokładnie tak samo, jak w poprzedniej wersji inEwi. Czytaj więcej o module Wnioski.

4. Gdzie jest teraz Grafik Pracy?



Moduł Grafik Pracy zmienił nazwę na Kalendarz. Żeby do niego przejść, wystarczy kliknąć zakładkę Kalendarz w lewym górnym rogu platformy. Czytaj więcej o Kalendarzu.

5. Jak wydrukować karty z kodami QR dla pracownika?



Aby wydrukować karty z kodami QR dla pracownika wystarczy przejść do zakładki Zespół i zaznaczyć kratki przy nazwiskach tych pracowników, dla których planujemy wydruk. Następnie należy nacisnąć widoczny w prawym rogu przycisk "Drukuj karty QR". Po zaakceptowaniu podsumowania inEwi wygeneruje dokument PDF, który jest gotowy do wydruku.

Uwaga! Jeśli nie widzisz przycisku "Drukuj karty QR", możesz mieć za niski poziom dostępu. Aby móc generować kody, niezbędne jest uprawnienie "Zarządzanie pracownikami" w przypisanej roli. Upewnij się, że masz właściwy rodzaj dostępu lub poproś administratora o nadanie Ci właściwej roli. Czytaj więcej o nadawaniu ról.

6. Jak dodać zapomniane odbicie/status pracownika?



Aby dodać lub edytować odbicie/zdarzenie pracownikowi, który z jakichś przyczyn go nie wykonał lub pomylił się przy jego zgłaszaniu najedź na widoczną w górnym menu zakładkę RCP i z listy wybierz Zdarzenia. Po kliknięciu przycisku "Dodaj" będziesz mieć opcję uzupełnienia zdarzenia i informacji na jego temat. Pracownik może też wnioskować o dodanie zapomnianego zdarzenia za pomocą modułu Wnioski - wystarczy, że po kliknięciu przycisku "Dodaj wniosek wybierze z listy typ "Rejestracja Czasu Pracy".

Uwaga! Jeśli nie widzisz przycisku "Dodaj" w zakładce "Zdarzenia", możesz mieć za niski poziom dostępu. Aby móc dodawać zdarzenia, niezbędne jest uprawnienie "Zarządzanie rejestracją czasu pracy" w roli. Upewnij się, że masz właściwy rodzaj dostępu lub poproś administratora o nadanie Ci właściwej roli. Czytaj więcej o nadawaniu ról.

7. Jak sprawdzić liczbę dni urlopowych, które pozostały do wykorzystania?



Aby sprawdzić liczbę wykorzystanych i pozostałych dni urlopowych wystarczy przejść do zakładki Wnioski, która służy do zarządzania m.in. wnioskami urlopowymi. Po kliknięciu w znajdujące się w prawym górnym rogu menu z trzema kropkami wybierz opcję "Przegląd wniosków". Limity i liczbę dni wykorzystanych znajdziesz w odpowiednich kolumnach, np. UWŻ - urlop na żądanie, UW - urlop wypoczynkowy itd. Pamiętaj, że limity pojawią się tylko w przypadku, w którym wcześniej poprawnie je ustawiono.

8. Dlaczego widzę podwójny status Przerwa?



W nowej wersji inEwi dodaliśmy status Przerwa jako natywną użyteczność platformy. Zrobiliśmy to, widząc, że wiele firm korzystających z inEwi dodaje taki status samodzielnie. Jeśli reprezentujesz taką firmę, po wprowadzeniu nowej platformy będziesz widział/a podwójny status o podobnej nazwie - systemowy oraz ten dodany przez Twoją firmę przed wprowadzeniem systemowego. Aby zlikwidować podwójny status Przerwa najedź na zakładkę RCP i wybierz opcję Statusy Pracy. Przy nadprogramowym statusie Przerwa kliknij ikonę kosza na śmieci po prawej stronie od nazwy statusu.

9. Dlaczego nie mogę kopiować grafiku pracy przeciąganiem kratki kalendarza?



Funkcja przeciągania grafiku nie jest jeszcze dostępna w nowej wersji inEwi. Jej powrót przewidujemy na drugą połowę czerwca - będziemy informować wszystkich administratorów na bieżąco o pojawieniu się tej i wszystkich kolejnych funkcji. Zachęcamy do korzystania z opcji Kreatora i Duplikowania grafików. Przeczytaj więcej o tym, jak obsługiwać Kalendarz
Opcja ta jest już dostępna. Wystarczy przytrzymać kafelek grafiku i przeciągnąć go na inny dzień, wybierając adekwatnie opcję "Kopiuj" lub "Przenieś". Obejrzyj film instruktażowy, pokazujący, jak używać opcji przeciągania. Uwaga! Wszystkie pozostałe metody wciąż są dostępne.

10. Dlaczego nie mogę zwiększyć liczby użytkowników aby wykupić nowy plan?



W nowej platformie należy najpierw wznowić subskrypcje. Wystarczy przejść do widoku "Plan i płatności" (ikona postaci w prawym górnym rogu) - jeśli widnieje tam zielony przycisk Wznów subskrypcję to najpierw należy go kliknąć, a dopiero potem można edytować plan. Po wyborze nowego planu proszę upewnić się, że wprowadzona metoda płatności i dane do faktury są prawidłowe. Następnie będzie można opłacić subskrypcję.

11. Dlaczego nie wiedziałem o zmianie platformy?



Informacje o zmianach w inEwi - zarówno o nowej wersji, przerwie w działaniu, jak i szkoleniowe informacje o nowych modułach - są regularnie rozsyłane mailowo od 29. kwietnia 2022 r. Dodatkowo ważniejsze alerty pojawiały się jako zautomatyzowanie wiadomości przesyłane za pomocą wewnętrznego czatu Pomocy inEwi.

Jeśli nie widziałeś/aś wcześniej wiadomości od nas, upewnij się, że adres mailowy podany w platformie jest aktualny i właściwy. Możesz też sprawdzić, czy wiadomości nie wpadły do Twojego folderu Spam - w tym wypadku adres nadawcy należy dodać do książki adresowej lub przenieść z folderu Spam do głównego folderu wiadomości i oznaczyć jako bezpieczną.

12. Czy istnieje możliwość przywrócenia starej wersji platformy?



Nie, poprzednia wersja została nieodwracalnie zmigrowana do nowej wersji inEwi.

Aktualizowane na: 25/10/2022

Czy ten artykuł był pomocny?

Podziel się swoją opinią

Anuluj

Dziękuję!